Нарықтық қатынас дағдыларымен қазіргі заман құзыреттіліктерін меңгерген кәсіби маман кез келген кәсіпорынның маңызды бизнес үрдісін білдіреді. «Д.Қонаев атындағы аграрлық техникалық колледжі» МКҚК «леуметтік серіктестіктерінің стратегиялық мақсаттары мен көрсеткіштеріне қол жеткізу колледждің педаоготар құрамының біліктілігі мен дағдыларына тікелей байланысты. Статистикаға сәйкес, жұмыс тәсілдері жүйесі әр 3 жыл сайын жаңартылып отырады. Тұрақты оқытудан бас тарту немесе оның уақтылы болмауы жұмыс берушілердің бәсекеге қабілеттілігінің төмендеуіне және нәтижесінде нарықтан шығуға әкеледі. Бұл мақалада біз білім алушылардың кәсіби дағдыларын дамытудың hard және soft skills көрсеткіштерін арттырумен оқытуды сауатты жоспарлаудың негізгі кезеңдерін талдаймыз.
Коледж білім алушыларының өндірістік оқыту бағдарламасы бірнеше кезеңдерді қамтиды, олардың біріншісі және бастысы — оқу мақсаттарын анықтау. Мақсаттар тікелей әлеуметтік серіктестіктердің қызметінің нәтижелерін жақсартуға және жалпы персоналды дамытуға бағытталуы мүмкін-мысалы, soft skills ашу.
Екінші жағдайда, оқыту жедел бизнес нәтижелеріне әкелмеуі мүмкін, бірақ бұл кадрларға перспективалық инвестиция болып табылады. Қызметкерлерді оқыту қажеттіліктерін қалай анықтауға болатынын біздің мақаладан біліңіз.
Міне, компания жиі қол жеткізуге тырысатын негізгі оқу мақсаттары:
Қызметкерлерді еңбек қызметіне қажетті дағдылар мен біліммен қамтамасыз ету.
Кадрлардың кәсіби деңгейін қолдау (біліктілігін арттыру).
Коллдеж білім алушыларын демалыс кезінде немесе өндіріс орындары мен кәсіпорындардағы негізгі жұмысшылардың уақытша еңбекке жарамсыз кезінде үздіксіз жұмыс істеуі үшін әріптестерін алмастыруға дайындау.
Ұжым ішінде қолайлы атмосфера құру, жеке маңыздылық сезімі және қызметкерлердің адалдығын арттыру.
Оқыту қажеттіліктері тұтастай алғанда ұйымның немесе белгілі бір бөлімшенің немесе қызметкердің кез келген деңгейінде туындауы мүмкін. Қызметкерлерді оқыту жоспарын құру қажеттілігін анықтаудың бірнеше әдісі бар:
Қызметкерлерді аттестаттау. Аттестаттауды өткізу персоналдың талап етілетін және нақты біліктілігі арасындағы алшақтықты анықтауға мүмкіндік береді.
Бейімделу процесінде жаңа қызметкерлердің қызметін талдау. Егер жаңа қызметкерде білімнің жетіспеушілігі анықталса, компания басшысы көбінесе сынақ мерзімінің аяқталуын күтеді және оны жарамсыз деп жұмыстан шығарады. Бұл жағдайда оқытуды ұйымдастырып, бастаушыға жұмыс процесіне қосылуға мүмкіндік берген жөн.
Технологияның өзгеруі. Өндірісте қолданылатын технологиялар, жабдықтар немесе бағдарламалық жасақтама өзгерген кезде оқыту сөзсіз.
Сауалнама. Сауалнама жасау мамандардың барлық бөлімшелерінің Кәсіптік оқыту қажеттіліктерін анықтау үшін қолданылады.
Бақылау. Бөлімнің жұмысын тікелей бақылау.
Нәтижелерді бағалау.
Бұл қол жеткізілген нәтижелерді талдау және қызметкерлерді болашаққа оқытуды жоспарлау үшін қажетті процестің соңғы кезеңі.
Әдетте, бағалау кезеңінде оқу шығындары компанияның қаржылық пайдасымен салыстырылады. Бағалау параметрлері Бизнестің ерекшелігіне тікелей байланысты, басшылық оларды компанияның стратегиялық міндеттеріне сүйене отырып әзірлейді. Бұл неке санының азаюы, пайданың артуы, кәсіпорынның бәсекеге қабілеттілігінің артуы және басқа параметрлер болуы мүмкін.
Оқытудың тиімділігін бағалаудың бірнеше тәсілдері бар. Мысалы, Киркпатрик моделі төрт бағытты өлшеуді ұсынады-оқушылардың реакциясы (курсқа қанағаттану дәрежесі), оқыту (жаңа білім мен дағдылар), мінез-құлық (қызметкерлер жұмыстағы мінез-құлқын қаншалықты өзгертті) және нәтижелер (үнемдеу көрсеткіштерін, мерзімдерін, сапасын, көлемін жақсарту). Филлипс моделі де қолданылады: оған сәйкес ROI-ді оқыту инвестицияларына бөлу керек.
Қорытынды, білім беру саласында оқыту әдістерін тиімді таңдап қолдану — колледж білім алушыларының қабілетін дамытудағы негізгі факторлардың бірі. Әр білім алушының жеке ерекшеліктері мен қабілеттерін ескере отырып, кәсіби дағдыларын дамытудың hard және soft skills көрсеткіштерін арттыру тиімді қолдануы керек. Мұндай оқыту әдістері оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытып, олардың өздерін толыққанды тұлға ретінде қалыптастыруға септігін тигізеді. Жеке даралықты, сыни ойлау мен шығармашылықты дамытуға бағытталған оқыту әдістері — білім алушылардың болашақтағы жетістіктеріне жол ашады.
Айкозов Сейдулла Ибадуллаұлы «Д.Қонаев атындағы аграрлық техникалық колледжі» МКҚК директоры, Тарих ғылымдарының кандидаты